14 Mar 2008

HUMUS

Sevgili kardeşim kadının mutfağının ev sahipliğini yaptığı porselen demlik çay saati etkinliği 18 için birde tuzlu olsun dedim humus hazırladım .http://kadininmutfagi.blogcu.com/


MALZEMELER

500 gram nohut

1 çay bardağı tahin

1/2 çay bardağı zeytin yağı

1/2 çay bardağı limon suyu

2-3 diş sarımsak

Tuz, , kimyon,pulbiber

YAPILIŞI

Akşamdan ıslattığımız nohutu iyice yumuşayıncaya kadar haşlayıp süzüyoruz. Kabuklarını çıkartıp ,blendırdan geçiriyoruz , limon suyunu ,tahini,dövdüğümüz sarımsakları ,tuz,pulbiber, ve yağın yarısını ilave edip iyice karıştırıyoruz

Tatabağa düzgünce yayıyoruz kalan yağı üzerine gezdiriyoruz maydanoz yaprakları ,kimyon ve pulbiberle süslüyoruz .

NOT:HAŞLAMA SUYUNDAN BİRAZ AYIRIYORUZ KIVAMINI İSTEDĞİMİZ ŞEKİLDE AYARLAMAK İÇİN GEREKİRSE İLAVE EDİYORUZ ( 1/2 SU BARDAĞI KADAR

6 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok severim super olmus afiyet olsuuuuun

. dedi ki...

O güzelim pastanin grüntüsünün yaninda cok sevdigim humusu unutmuslarmiiiii????
Gülcügüm ne cok severim humusu bir bilsennnn,inanamazsin hani:)))
Canim ellerine saglik,senin sunumlarin insanin yiyesi yoksa bile masaya ceker:)))

modex dedi ki...

benimmmm deli kız geldiii :)
ablacığım napayım filiz ablama da yazdım psikolojısi bozuk kadın saçı ile oynarmış yani şekil boya değişikliği gibi ben de blog açmakla kendimi avutuyorum ama şu aralar psikolojım düzeldi sanırım uzunca bir süre baby yim
bu arada humus nefis ellerinize sağlık
sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

canim Dogadan hanimefendi, bu ne lezzetler böyle, üc gün ugrayamamistim, siralamissiniz birbiri ardina, humusu nasilda yorumsuz birakmislar kiyamam, mmm ellerinize saglik.

mutlu-saglikli olmaniz dileklerimle...


baharhabercisiyim.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Humusu öyle çok severimki sende nefis yapmış, ellerine sağlık canım benim. Bu süper mezeyi bizlerle paylaşdığın için çok teşekkürler. Allaha emanet ol, çok öpüyorum seni.aleyna...

minikkusum dedi ki...

canım senı cok ozledım ben yıne kafeye geldım sana hemen yazayım dedım 200 yakın yorum gelmıs hepsıne cevap yazmam ımkansız senı cok ozledııııım.yemeklerıne baktımda hepsı okadar guzelkı hangısıne yorum yazayım sasırdım canım benım sen harıkasın.
ben bu aralar bııraz defresyon gecırıyorum onun ıcın fazla dısarıda cıkmıyorum hep evdeyım bıraz daha ıyıyım sımdı.sana musaıt bır zamanda anlatırım maıl gonderırırım canım ben cıkmak zorundayım yakında arkadasıma gıdecegım ordan yazarım sana.hersey gonlunce olsun canım benım senı cok sevıyorum