12 Ara 2010

ETLİ LAHANA SARMASI


MALZEMELER




1 büyük yumuşak sarmalık lahana
500 gram kıyma dolmalık tek çekilmiş yağlı olmalı
1 çay bardağı pirinç
1 çay bardağı pilavlık bulgur
3 adet kuru soğan
2 adet domates (ben yazın hazırladığım domates suyundan 4 yemek kaşığı koydum )
1 tatlı kaşığı biber salçası
Yarım demet maydanoz
Tuz, karabiber, pulbiber
1 çay bardağı su
SOSU
2 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı biber salçası
Arzu edilirse 2 diş sarımsak
YAPILIŞI
Lahana yapraklarından ayrılıp,yıkanır, kaynayan suda haşlanır, (hemen kaynayan suya batırıp 1 dakika kadar tutmak yetiyor )soğuk suyun içine alınır, soğuyunca süzgeçe koyulup süzülmesi beklenir .
Bütün malzemeler katılıp iç hazırlanır, tencerenin altına lahana yapraklarından yerleştirip sardığımız lahanaları yaprakların üzerine dizip sarmaların üzerine bir tabak kapatıp kısık ateşte biraz soteleyip az sıcak su ilave ederek pişmeye bırakılır.
Erititğimiz tereyağına biber salçasını ilave edip pişen sarmaların üzerine dökerek biraz dinlendirip sıcak servis yapılır .
NOT: BEN SATIRDA ÇEKİLMİŞ KIYMA KULLANDIM .LAHANANIN YAPRAKLARINI HAŞLARKEN SARMAYACAĞIM YERLERİNİ YANİ DAMARLI KISIMLARINI HAŞLAMADAN ÖNCE KESİP ÇIKARTIYORUM DAHA SONRA YEMEK  VEYA TURŞU YAPIP DEĞERLENDİRİYORUM HAŞLANINCA KULLANIM İMKANI BİRAZ KISITLI OLUYOR .

9 yorum:

Nehir Butik Pasta dedi ki...

dün anneciğimle bu sarmalardan yaptık
senin yaptıklarında nefis olmuş ellerine sağlık arkadaşım

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELLERINE SAGLIK CANIM
NE GUZEL OLMUS DOLMALAR
SEVGILER

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, söyle ince türk lahanasi bulsamda bende yapsam, nefis görünüyor, sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım ablam ellerine sağlık nasılda severim fırsat bulup saramadım henüz
size afiyet şeker olsun öpüyorum tatlı yanaklarından:))

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Miss gibi etli lahana sarmasi yapmissin çok severim bende ellerine saglik ablam,kendine iyi bak.

ham ham ev yemekleri dedi ki...

günaydın,
güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.tevafuk, yazmış olduğunuz kıssa ablamın rahmetli kayınvalidesininde söylediği ve benim çok sevdiğim bir sözdür...
sarmanıza gelince, harika görünüyor
benim gibi sarmanın her çeşidini seven biri için bir ziyafet yani...
ellerinize sağlık
sevgilerimle

yeşim dedi ki...

canım benim çok güzel hiç beceremem yapmayı ama çok severim yemeyi

ellerine sağlık
sevgilerrr

made in funda dedi ki...

offfffffffff bayılıyorum bu yemeğe zaten sen de yeme de yanında yat yapmışsın...ellerine sağlık ablacığım.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Canım ellerine sağlık...Heryerde lahana dolma görüyorum bu sıra nasıl canım istiyor bilemezsin :)