13 Oca 2011

PORTAKAL SOSLU HAŞHAŞLI MUFFİN


MALZEMELER
2 Adet yumurta
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı haşhaş
1 portakal kabuğu rendesi (rendenin ince tarafından rendelenecek)
SOSU
2 portakalın suyu
1 yemek kaşığı mısır nışastası
4 yemek kaşığı şeker
Üzerine hindistan cevizi ve portakal rendesi
YAPILIŞI
Yumurta ve şeker mikserle 5 dakika kadar çırpılır, sıvıyağ ve süt eklenerek  1 dakika kadar daha çırpılıp elemiş olduğumuz un, kabartma tozu,vanilya, haşhaş ve portakal kabuğu rendesi  eklenerek tahta bir kaşıkla karıştırılarak kağıt kalıplara 2 şer kaşık doldurularak ısıtılmış fırında 180 derecede pişrilir .
SOSUNUN YAPILIŞI
Portakal suyu, nışasta ve şeker birlikte devamlı karıştırılarak  pişirilir, kabuk tutmaması için arada karıştırılarak ılınması beklenir, soğuyan keklerimizin üzerlerine dökülür hindistan cevizi portakal kabuğu rendesi ile süslenip servis yapılır.
Bu MUFFİNLERİMİ mandalina ve portakallı lezzetler etkinliğine ev sahipliği yapan sevgili Yıldız 'a gönderiyorum.





12 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Canım katılımın için çok teşekkür ederim..
Harika tarifler ellerine sağlık....
Gelen tarifleri sırasıyla yayınlıyorum senin tarifin cumartesi yayında olur...
Çok teşekkürler.........
Sevgiler.............

mutfagabuyrun dedi ki...

süper görünüyorlar arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım ben buna
harikalar
ellerine sağlık

kelebeklisaniyeler dedi ki...

çok leziz görünüyorlar ellerine saglik ablacim,miss gibi portakal birde hashas harika,sevgilerle.

kalpkurabiye dedi ki...

muffinleriniz çok şirin görünüyorlar Ergül Hanım..
elleriniz dert görmesin..
sevgiler..
mutlu günler..

Unknown dedi ki...

Missss gibi portakal kokusunun yanında birde çıtır çıtır haşhaş ooffff harika olmuştur eminim ellerine sağlık Gül hanımcığım
hayırlı günler olsun

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Kulakları çınlasın Almanyada bir arkadaşım yapardı haşhaşlı çörek ve kekler ben hiç denemedim sizin tarifiniz çok güzel ellerinize sağlık...

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis olmuş.

Banu dedi ki...

Kekler nefis görünüyor ellerinize sağlık. Blogunuza ilk gelişim nefis tarifleriniz var emeğinize sağlık kalp pembe keklerde harika olmuş sizi izlmeye aldım banada beklerim sevgilerimle...

hdidem95 dedi ki...

oh nefis olmuş bir bardakta çay süper olur ablacım ellerine sağlık sevgiler

birsence dedi ki...

süper gözüküyor ablacım...ee sen yaparsında hiç kötü olurmu???

NİRVANA dedi ki...

Ooo ben bi tarif yetiştiremedim sen döktürmüşsün canım ellerine saglık...sevgiler...