29 Tem 2012

AYNI İÇLE 2 BÖREK


MALZEMELER
1/2 Paket milföy
DİĞER HAMUR İÇİN 
Ilık su
tuz, maya, un
İÇİ İÇİN
4 adet haşlanmış patates
1 adet kuru soğan
Tuz, karabiber, pulbiber
2 yemek kaşığı sıvıyağ
YAPILIŞI
Kuru soğanlar yemeklik doğranır  2 yemek kaşığı sıvıyağda kavrulur, haşlanmış patatesler ezilerek soğanlara katılır  ve kavrulur tuzu,karabiberi, pulbiberi  katılarak ateşten alınır  soğutulur. 
Milföyler  unlu masada  açılıp inceltilir, (2 katı olacak)kenarına hazırlanan içten konulup rulo yapılır, ortadan kesilir  üzerlerine yumurta sarısı sürüp 200 derecede pişirilir .  
DİĞER  BÖREĞİMİZ
Un,tuz,maya, ılık su ve şeker ile hamuru yoğurup mayalandırdım,bezelere böldüm . 
İÇİNİ BU SEFER  PATATESİ SOĞANLA KAVURDUĞUM İÇTEN KOYDUM PİŞTİKTEN SONRA ÜZERLERİNİ TEREYAĞ İLE YAĞLADIM TUZ VE BİBER SERPTİM
http://dogada.blogspot.com/2008/09/velibah.html
YAPILIŞINA burdan bakabilirsiniz .

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık ikiside harika olmuş.Mutlu pğazarlar dili
yor ve ellerineden öpüyorum.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

hayırlı ramazanlar diliyorum ergülcüğüm..
çok zaman oldu yazışmayalı...

ellerine sağlık çok sevgiler.

ilhan dedi ki...

Ellerinize sağlık. Ben açma olandan rica edeceğim. :))

Gönülünce dedi ki...

Çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık ablacığım...
Sevgiler...

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
İstoç dedi ki...

Güzel bir çalışma olmuş, emeğinize sağlık ve paylaşım için teşekkürler...

Tost Makinası dedi ki...

bayram öncesi yapılabilir